Met meer dan 562 miljoen gebruikers draait LinkedIn helemaal rond netwerken en connecties maken met interessante personen. Maar niet alleen de nieuwsfeed van je connecties zijn belangrijk, ook de groepen op LinkedIn kunnen een meerwaarde voor jou en jouw bedrijf betekenen.
Nog voor je start met je bedrijfspagina kan je best je eigen profielpagina nogmaals onder handen nemen. Een volledig en goed ingevuld profiel is enorm belangrijk op LinkedIn. Zorg voor een professionele foto, correcte contactinformatie, een leuke professionele intro en probeer zo volledig mogelijk je werk- en studie ervaring te vermelden. Naast het toevoegen van jouw skills, zijn aanbevelingen op LinkedIn zeer goed voor toekomstige projecten. Heb je er nog geen? Wees niet bang om deze te vragen aan huidige of ex-collega’s, de meesten zullen dit met veel plezier voor jou doen.Schrijf een unieke headline die duidelijk maakt waar jouw bedrijf voor staat.
Heb je al een pagina aangemaakt op LinkedIn? Super, maar is deze ook volledig ingevuld? Wist je dat LinkedIn bedrijfspagina’s die volledig ingevuld zijn tot 2 keer meer bezoekers krijgen dan niet-volledige pagina’s. Het is dan ook uiterst belangrijk dat jouw bedrijfspagina goed is ingevuld. Zeker het “over ons” stuk is enorm belangrijk om goed gevonden te worden, maak gebruik van keywords in jouw tekst waar je op gevonden wil worden en houd rekening met de lengte van jouw tekst want hier staat een limiet op.Grijp de aandacht (“hook”) in jouw introductietekst.
Je collega’s en werknemers zijn enorm belangrijke brand ambassadors voor je LinkedIn strategie. Zet ze dan ook aan om ook hun profiel volledig in te vullen en zeker het bedrijf te vermelden als huidig werk. Daarnaast is het netwerk van je werknemers enorm belangrijk en zullen de berichten die zij delen over het bedrijf meer reacties krijgen dan een bericht rechtstreeks van je bedrijfsprofiel. Werknemers hebben vaak ook tot 10 keer meer 1e lijn connecties dan een bedrijfsprofiel waardoor hun berichten vaker gezien zullen worden.
Engageer je werknemers om berichten vanuit het bedrijf te delen.
De beste manier om je netwerk uit te bouwen op LinkedIn is door je volgers te voorzien van waardevolle content op regelmatige basis. Waar je bij een Twitter, Facebook of Instagram dagelijks of meer mag posten is het vaak al goed om 1 à 2 keer per week te posten op LinkedIn. Maar niet alleen het aantal posts, ook het type posts hoor je aan te passen aan het gekozen medium. Op LinkedIn plaats je bijvoorbeeld geen grappige lunch foto maar eerder een foto van een afgewerkt project. Maak ook gebruik van “Rich media” ofwel foto & video, net zoals op Facebook worden deze posts meer getoond aan jouw netwerk.
Verander je tekst niet alleen voor het type medium (Facebook, Linkedin, ...), maar pas het ook aan jouw doelgroep aan, maak het persoonlijk!
Artikels kan je op LinkedIn niet vanuit je bedrijfspagina delen, maar je kan deze wel vanuit je profielpagina met je netwerk delen. Wil je graag je bezoekers op jouw website krijgen? Plaats dan een deel van je blog op LinkedIn om je lezers hun interesse op te wekken en link door naar de blog op jouw website.
Maak gebruik van Storytelling in je artikels, overtuig de lezer om je artikel verder te lezen op je website.