Het einde van het jaar: de periode van kortingen, Black Friday, kerst acties en meer. Maar niet alleen de net voorbije periode zit vol met opportuniteiten, het hele jaar door moet je rekening houden met feestdagen. Speel jij al in op al deze momenten? Waar moet je op letten en wat moet je doen om niet op de concurrentie achter te lopen? We bekijken het in dit artikel!
Door in te spelen op het seizoen met aangepaste headers, profielfoto's en meer connecteer je op een persoonlijkere, warmere manier met je klanten en volgers. Zet je bedrijf in de sfeer van de feestdagen door bijvoorbeeld de diensten van je bedrijf te betrekken in kerstwensen. Dit kan je opnemen in de omslagfoto van je pagina zodat bezoekers meteen een goed gevoel krijgen bij je bedrijf. Grote spelers zoals bijvoorbeeld Ebay maken hier al volop gebruik van voor elk seizoen.
Het lijkt voor de hand liggend, maar het wordt vaak vergeten. Maak op tijd een plan voor je sociale media content die gaat inspelen op de acties, campagnes of andere zaken die je als bedrijf zal ondernemen tijdens de feestdagen. Komt de sint of de kerstman langs bij je bedrijf? Of heb je al gekke plannen voor de paashaas? Dan kan dit zeker niet ontbreken op je sociale media. Er hoeft hiervoor niet altijd een link te zijn met directe sales, een post die het leven achter het bedrijf gaat tonen heeft vaker zelfs meer engagement dan een post die enkel gaat inspelen op verkoop. Probeer de gulden middenweg te vinden.
Nieuwjaar is op sociale media (vooral wanneer we spreken over acties en promoties) een vergeten dag. Iedereen kent Black Friday of kerstinkopen, maar wat met nieuwjaar? De concurrentie tijdens "Black Friday"-weken en kerstperiodes voor sociale media posts is moordend, zowel betalend als organisch. Maar waar de meeste campagnes eindigen kan die van jou juist starten. Nieuwjaar is een feestdag die nog algemener gevierd wordt dan bijvoorbeeld kerstdag. Dus waarom zou je hier niet op inspelen? Bijna iedereen doet wel iets voor nieuwjaar dus waarom zou je hier geen gebruik van maken om een promotie rond te bouwen. Speel in op de vele "goede voornemens" voor het beste resultaat.
Zoals altijd op sociale media is het belangrijk op tijd te beginnen. Wacht niet tot 23 december om je kerstcampagne of zelfs gewoon een enkele post uit te werken. Denk goed na over hoe je jouw bedrijf kan linken aan de feestdagen en maak optimaal gebruik van deze periode waar mensen volop op zoek zijn naar cadeautjes of spullen en diensten om hen te helpen met de vele goede voornemens voor 2021.
Stel die brainstorm sessie niet te lang uit en neem contact op met ons!
Meer over Kevin Contacteer ons