9 januari 2020

Digitale trends in 2020

Home > Blog > Artikel

#OutWithTheOldInWithTheNew

Wat kunnen we verwachten in 2020

"Is 2020 het jaar van wereldoorlog III?" Dat dit momenteel de grootste vraag op het web is kan niemand ontkennen. Over dit onderwerp gaan we het niet hebben, we gaan wel enkele andere inzichten delen over het web. Benieuwd wat 2020 te bieden heeft op digitaal vlak? Lees dan zeker verder.

Micro and nano-influencers

Celebrities inschakelen als influencers? In 2020 zijn celebrities niet meer "DE" influencers van sociale media. De echte kracht zit veel dichter bij, namelijk het inschakelen van het vrienden, familie, klanten, buren, … . Wanneer een profiel boven de tien duizenden volgers komen verliezen ze vaak een groot deel van hun geloofwaardigheid en engagement, dit komt omdat hun volgers vaak minder relevant zijn en de accounts regelmatig met gesponsorde berichten werken.Onze tip: Versterk je netwerk met kwaliteit ipv kwantiteit, zo kan je zelf een sterk merk uitbouwen.

Waarom is dit nu zo belangrijk… Wanneer je gebruik maakt van je netwerk en je schakelt het op de juiste manier in creëer je een van de meest effectieve manieren van Brand Awareness en Consideration Marketing: close-relation word of mouth. Laat ons eerlijk zijn, je vertrouwt toch ook meer het woord van een vriend dan dat van een "Love Islander"?

Videomarketing

#VideoMarketing

Long-form videos in jouw marketingstrategie

Oud nieuws: video is één van de belangrijkste contentstrategiën en ook in 2020 zal dit niet veranderen. Met video kan je als bedrijf op een sterkere manier communiceren met je doelgroep, voeg nog een menselijke touch toe in je video’s (denk maar aan testimonials of productreview) en je kan de aankoopbeslissing van je doelgroep sterk beïnvloeden. Een wilde gok? Neen, +-52% van de mensen voelen zich zekerder over hun aankoop na het zien van een testimonial of demonstratie van een product.

Data Driven Personalization in marketing

+-62% van de mensen geeft aan dat ze geïrriteerd worden door algemene, generieke advertenties, de oplossing: gepersonaliseerde advertenties. In tegenstelling tot deze generieke advertenties, worden mensen sneller getriggerd door gepersonaliseerde advertenties. Wat is er nu nieuw aan gepersonaliseerd adverteren? Met Google BERT, nog betere AI Learning en diepere concretere data kan je nu veel gerichter gaan adverteren en dat gericht adverteren werkt moeten we niemand vertellen. Wandelt er iemand het winkelcentrum binnen waar jouw winkel gevestigd is op zoek is naar producten gerelateerd tot jouw aanbod? Je kan hem of haar bereiken tijdens hun shopping moment om ze te overhalen jouw winkel binnen te stappen wanneer ze bijvoorbeeld snel even iets opzoeken op google.

Starbucks gaat hier zelfs tot het volgende level met een mobiele applicatie die gebruik maakt van gamification, een aankoopgeschiedenis en de locatie van de gebruiker om zo persoonlijk mogelijk hun klanten een voorstel te doen.

Webdesign in 2020

Webdesign trends voor 2020

2019 is nog maar net ten einde en webdesigners omarmen futurisme als nooit tevoren. Opvallende visuals, kleuren, 3D effecten en asymmetrie maken allemaal deel uit van de trends voor 2020. Net zoals in een advertentie willen we ook naar unieke en persoonlijke websites gaan, weg met de typische “template websites”, opvallen is de boodschap! Met een mix van futuristische elementen en retro stijlen kunnen we stellen dat 2020 vol verassingen zal zitten.

Micro-moments focus

Combineer alle bovenstaande trends met het focussen op Micro-moments en je hebt een echte conversie hit. Een Micro-moment is een moment waarop een persoon naar een toestel grijpt om een nood te vervullen (iets te weten komen, ergens naartoe te gaan, iets te doen of te kopen). bereik je een gebruiker op zo'n specifiek moment met pakkende content dan is je kans op een verkoop al met een groot percentage gestegen. Om zo goed mogelijk op deze Micro-moments in te spelen is het belangrijk om een totaalstrategie te maken met een volledige uitgestippeld aankoop proces dat potentiële klanten op alle mogelijke platformen kan opvangen.

#Recap

Wat zal 2020 brengen

Dankzij de opmars van TikTok en Instagram dat nog steeds populairder wordt, zijn influencers belangrijke spelers in de digitale wereld, in tegenstelling tot 5 jaar geleden zijn het niet de tv-sterren of artiesten die hiervan profiteren maar maken de lokale (kleine) influencers hun opmars. Merken zetten in op kwalitatieve gepersonaliseerde content, het zijn echte personen die producten gebruiken, de afstand tussen koper en influencer wordt sterk verkleind. Maar niet alleen door wie we worden aangesproken verandert, ook de manier waarop. We willen niet dezelfde advertentie krijgen als iemand 30 jaar ouder is of zelfs maar 10 jaar ouder is.

2020? Gepersonaliseerde content die wordt getoond wanneer we ernaar opzoek gaan, de juiste content op de juiste moment!

Foto Popkorn Team

Meer weten?

Brainstorm je graag over mogelijkheden voor een nieuw project in 2020, of over de laatste nieuwe trends? Contacteer gerust Kevin voor een babbel.

Meer over Kevin Contacteer ons