Het is ondertussen al meer dan 15 jaar geleden dat Facebook gelanceerd werd. Van een monopoly in de sociale media naar een markt waar het zijn marktaandeel moet verdelen met verschillende andere kanalen. Zijn de hoogdagen van Facebook voorbij of zijn de bedrijfspagina’s op Facebook nog altijd hot topic? We analyseren verschillende onderdelen van een Facebook bedrijfspagina, hoe je ze vandaag optimaal kan benutten en waarom het nog altijd belangrijk is om een bedrijfspagina te hebben en te onderhouden.
Eén van de beste manieren om je Facebookpagina te laten groeien is nog steeds door te betalen. Hoe langer je ermee wacht hoe duurder het wordt, probeer dus steeds zo efficiënt mogelijk te adverteren. Naast het klassieke promoten van een bericht kan je op Facebook zeer uitgebreid adverteren, één van de nieuwste manieren van adverteren is automatisch adverteren. Je bepaalt je doel en de geautomatiseerd advertenties zullen je helpen bij het maken en managen van de advertenties op de volgende manieren:
Dat je met Facebook Messenger berichten kan sturen is al even gekend, het platform “Messenger” is ondertussen dan ook al 8 jaar oud. Naast de zeer persoonlijke communicatie die je kan voeren met jouw volgers heeft Messenger nog extra voordelen:
Dat je door middel van de software je berichten kan inplannen in de toekomst is al lang gekend. Tools zoals Hootsuite zijn dan ook er handig voor de kleinere tot middelgrote ondernemingen, voor de grotere ondernemingen zijn er dan weer tools zoals Falcon. Er zijn echter verschillende redenen om deze tools niet te gebruiken en rechtstreeks te posten via Facebook:
Dat de statistieken van je Facebookpagina kan analyseren is niets nieuws, toch zijn er enkele handige inzichten die niet iedereen kent maar je wel kunnen helpen om je Facebookpagina te doen groeien:
Ik ben Stijn en ik begeleid mensen met hun sociale media verhaal! Ben je benieuwd hoe we je kunnen helpen dan kan je mij altijd contacteren. Ik kom graag even langs om te luisteren naar jouw uitdagingen en dan kunnen we bespreken hoe jij je doelen kan bereiken.
Meer over Stijn Contacteer ons