De beurzen hebben het moeilijk sinds corona maar ben je van plan om aan een beurs deel te nemen is het tijd om te overwegen dit te combineren met een online marketing strategie. We gaan het dus niet hebben over de discussie of je al dan niet nog moet deelnemen aan beurzen, in dit artikel leggen we uit waarom online marketing en beurzen hand in hand gaan en hoe je dit effectief kan toepassen.
Het belangrijkste argument is dat je door de beursdeelname te combineren met digitale marketing je bereik kan vergroten en dus meer leads kan genereren. Ga dus niet enkel uit van de mensen die de beurs met zich meebrengt maar voorzie zelf een deel van je publiek. Met gerichte advertenties en sociale media-marketing kan je eenvoudig potentiële klanten aantrekken die anders misschien niet op de beurs aanwezig waren.
De sleutel tot succes? Visuele marketing! Dit is een cruciaal onderdeel van elke succesvolle sociale media marketingstrategie. Door aantrekkelijke en informatieve afbeeldingen en video's te gebruiken kan je de aandacht trekken van potentiële klanten en hen aanzetten tot actie. Net zoals op de beurs je wenst dat ze je stand zien wil je online ook dat jouw communicatie eruit springt, dit doe je door sterke visuele beelden. Vergeet zeker niet tijdig te starten met je communicatie en laat ze ook nog doorlopen na de beurs want dan is dit nog hot topic bij je doelgroep.
Een van de belangrijkste voordelen van deelname aan een beurs is de mogelijkheid om potentiële klanten persoonlijk te ontmoeten. Door je aanwezigheid te combineren met een doordrachte online marketing strategie kan je deze leads vastleggen en opvolgen na de beurs. Het opvolgen van deze leads is cruciaal om uw investering in de beurs om te zetten in daadwerkelijke verkopen.
Enkele persoonlijke tips ontvangen? Laat je gegevens achter en we geven je al enkele op maat uitgewerkte tips!
Contacteer ons