14 juni 2019

Waarom Google Ads gebruiken?

Home > Blog > Artikel

#OnlineMarketing

Omdat Google Ads werkt!

Woohoo, we zijn officiëel een Google Partner! Maar waarom is dit ook voor onze klanten belangrijk? Wel, het wil zeggen dat we zeer goed bezig zijn op Google Ads en dat reflecteert natuurlijk naar de business van onze klanten! Google Ads kan een zeer belangrijke asset zijn in het marketing plan van elke onderneming, klein of groot. Hieronder gaan we even dieper in op een aantal van de hoofdpunten waarom Google Ads een echte boost kan zijn voor je marketing strategie en waarom wij opteren dit op te nemen in je marketing plan.

Efficiency is key

Het enorm populaire Pay-Per-Click (PPC) systeem van Google wordt alsmaar beter. Duizenden bedrijven en marketeers hebben ontdekt dat de tijd en het budget zeer goede investeringen zijn dankzij de meetbare ROI van een goede Google Ads campagne. In het verleden gingen we al wat dieper in op hoe Google Ads werkt, in dit artikel gaan we verder in op de grootste voordelen van Google Ads.

AdWords visual

#GroeienZonderZorgen

Google Ads is schaalbaar

Een van de belangrijkste punten voor een marketeer is het vinden van leads die schaalbaar zijn. Dit betekend dat het bijvoorbeeld niet 5 maal zo lang duurt om 5 maal het aantal leads te bekomen. Google Ads is zeer schaalbaar, laat net dat de reden zijn waarom sommige bedrijven miljoenen euro’s per jaar in Google Advertising investeren. Als je een Google Ads campagne hebt die succesvol conversies binnen haalt is er eigenlijk geen reden om het budget van deze campagne te beperken. Dit maakt van Google Ads een zeer effectieve manier om klanten binnen te halen in relatief korte tijd en met weinig mankracht.

AdWords visual

#MetenIsWeten

Google Ads is meetbaar

Vergeleken met traditionele media zoals TV, posters, … is Google Ads tot in de puntjes meetbaar. Google Ads is zelfs een van de meest meetbare kanalen om op te adverteren, nog veel sterker dan bijvoorbeeld Facebook Business. Het is moeilijk om exacte meetbare resultaten te bekomen door puur op SEO in te zetten want je weet nooit precies welke acties voor een stijging of daling van je ranking hebben gezorgd. Google Ads is veel transparanter en geeft je tientallen meetbare statistieken waarop je tot op de korrel kan nakijken wat werkt en wat niet werkt, en ook waarom.

Google Ads is flexibel

Google Ads geeft je honderden opties om je campagnes en advertenties te personaliseren zodat je specifiek kan uitwerken wat werkt voor jouw klanten. Google Ads helpt je ook door bij te staan in het zoeken van keywords, het omvormen van jouw keywords naar synoniemen en het toevoegen van kleine extra’s aan je advertenties die er toch voor zorgen dat je nieuwe klanten op je advertentie klikken.

Zo gebruik je Keyword Match Types om bijvoorbeeld een advertentie enkel te tonen aan mensen die exact op de business van je bedrijf gaan zoeken en meer generieke zoekopdrachten die in het thema van je bedrijf zitten maar niet in je aanbod zitten te negeren. Vergelijk dit met SEO waar je alleen maar kan hopen dat een zoekopdracht aansluit bij je website in plaats van ze specifiek te gaan targetten.

Gebruik locaties, tijdsstip, taal, browser en type toestel van je gebruiker om specifiek die klanten waar je het meest in geïnteresseerd bent te bereiken. Een groot deel van je SEO verkeer kan waardeloos zijn als je bijvoorbeeld enkel wil inspelen op de mensen in Temse maar je website zoekopdrachten gaat triggeren vanuit heel Oost-Vlaanderen. Met Google Ads hoef je je advertenties niet aan de hele wereld voor te stellen maar stel je ze enkel in op de locaties die voor jou belangrijk zijn.

Spreek een groot netwerk van niet-zoekopdracht gerelateerde gebruikers aan door ook te adverteren op Gmail, YouTube en tal van andere partner sites in het Google Ads netwerk.

#Googlespeed

Google Ads is sneller dan SEO

Voor nieuwe websites en bedrijven kan het dagen, weken maanden duren alvorens er resultaat komt via de SEO aanpak. Deze vertraging zorgde er al vaker voor dat gebruikers denken dat Google opzettelijk nieuwe websites uit de resultaten filtert, maar de echte reden is dat er zo veel concurrentie is dat het een lange tijd duurt alvorens een website zichzelf kan “bewijzen” bij Google.

Google Ads is hier een zeer sterke counter voor aangezien je niet hoeft te wachten om resultaat te zien. Terwijl je de SEO van je website op punt zet en wacht op resultaten kan je al resources steken in een Google Ads campagne om meteen voor impressies en clicks te zorgen op je nieuwe website. Omdat het zo snel werkt is het ook een goede test om te zien of specifieke keywords wel relevant zijn voor je doelpubliek om via organische zoekopdrachten te proberen bereiken. Als het goed converteert in Google Ads kan je er van uit gaan dat het ook goed is om deze keywords in organische search te proberen bereiken.

Google Ads verkeer op je website kan beter converteren tot klanten

Organisch verkeer op je website is natuurlijk ook belangrijk, maar er is een duidelijk bewijs dat betalend verkeer beter zal converteren dan organisch verkeer. De grootste reden is hier omdat je betalend verkeer via je advertenties en alle toeters en bellen die je er bij kan zetten veel gerichter op je website terecht komt. Iemand die er organisch op zal komen heeft mogelijks nog een korte navigatie sessie voor de boeg maar met betalende ads zet je de bezoeker rechtstreeks op de stoel voor de “Bestel” knop. Betalend verkeer is ook commerciëler in aard dan bij organisch verkeer dat meestal meer informerend gericht is.

AdWords visual

#AheadOfTheCompetition

Last but not least: Jouw concurrentie zit op Google Ads

Bij Google Ads draait het natuurlijk ook om de peer pressure. Het eeuwen oude “Iedereen doet het, waarom niet jij?” is hier een sterk argument. Zoek maar eens op Google naar jouw business thema en je kan er zeker van zijn (net als je concurrentie gedaan heeft, trouwens) dat er een Google Ads advertentie zal tussen staan.

De enige vraag die overblijft: Kan jouw business het zich veroorloven om niet tussen deze resultaten te staan?

Foto Popkorn Team

Hulp nodig met je online marketing?

Ken je Kevin al?
Hij gaat samen met jou je online marketing strategie bekijken en optimaliseren met een sterke Google Ads campagne. Contacteer Kevin en hij gaat meteen aan de slag om zo veel mogelijk conversies binnen te halen voor jouw bedrijf.

Meer over Kevin Contacteer ons