Het up-to-date houden van je website en je sociale media kanalen, het vergt allemaal veel moeite. Hoe kan je nu eenvoudig je website interessant houden? Aan de hand van 3 tips geven we kort enkele inzichten hoe websites snel, efficiënt en professioneel in beweging blijven.
Er zijn verschillende programma’s waar je data verwerkt die je op jouw website kan tonen, denk maar aan Instagram. Concreet houdt deze techniek in dat je bijvoorbeeld de foto’s van Instagram op je website kan verwerken zodat altijd de laatste nieuwe foto’s getoond worden, een voorbeeld kan je vinden op b-watched.be.Daarnaast zijn er nog andere software integraties mogelijk, denk bijvoorbeeld aan makelaars. Hierbij worden panden automatisch gelinkt tussen het softwarepakket van het immo-kantoor en de website, bijvoorbeeld: omniavastgoed.be. Zodra je digitale data hebt die je wil delen met je klanten kan het interessant zijn om dit te linken aan je website, al dan niet met een wachtwoord.
Websites waar je bezoekers regelmatig op terug komen is niet eenvoudig, belangrijk hiervoor is dat de inhoud van je website goed en doordacht is gelinkt. Enkele eenvoudige manieren om dit te doen is het tonen van de meest recente content op de home pagina en de meest recente informatie steeds bovenaan te plaatsen op webpagina’s. Daarnaast is het ook belangrijk om de inhoud van je website te koppelen aan elkaar. Dit zorgt ervoor dat bij websites met veel producten of nieuwsberichten de relevante producten of artikels steeds met elkaar worden gekoppeld. Dit kan je doen ahv “tags” die je toevoegd aan een product of een nieuwsbericht.
Als je niet veel recente informatie hebt of je producten wijzigen nooit kan je best automatisch content wisselen. Dit zorgt ervoor dat je website visueel actief is en niet doods lijkt. Je kan dit doen door bepaalde elementen met willekeur te laten verschijnen of een automatische visuele wissel te plaatsen op zon- en feestdagen. Je kan veel automatiseren dus “Ik heb geen tijd” is geen geldig excuus voor een statische website!
“Wat je zelf doet, doe je meestal beter” In veel gevallen is dit waar maar heb geen schrik om taken binnen je bedrijf te verdelen of te bespreken met je webbouwer. Hoe graag je het ook wil en hoe belangrijk je het ook vindt, het is niet altijd mogelijk om alles zelf aan te passen. Hoe ziet een ideaal scenario er dan uit volgens ons?! Wel…
Ik ben Stijn en ik begeleid mensen met hun digitaal verhaal! Ben je benieuwd hoe we je kunnen helpen dan kan je mij altijd contacteren. Ik kom graag even langs om te luisteren naar jouw uitdagingen en dan kunnen we bespreken hoe jij je doelen kan bereiken.
Meer over Stijn Contacteer ons