Sinds de aankondiging van het nieuwe Facebook algoritme zal Facebook “betekenisvolle interacties” naar voren schuiven. Dat wil ook zeggen dat berichten van familie en vrienden voorrang zullen krijgen op dat van merken en bedrijven. Hoe zorg je er nu voor dat je jouw doelpubliek toch nog kan bereiken? Hieronder geven we je enkele tips mee.
acebook wil er voor zorgen dat het social media platform terug socialer wordt, maar hoe doen ze dat? Facebook gaat zelf, aan de hand van verschillende formules, bepalen welke berichten kwaliteistvol zijn. Deze formules hebben verschillende factoren die we eenvoudig kunnen omschrijven: gebruikers moeten gebruikers inspireren om met elkaar te converseren. Voor Facebook zijn dit actieve / betekenisvolle interacties:
Video’s zijn nog steeds het favoriete content type onder het nieuwe algoritme, live-video’s zullen zelfs nog belangrijker worden. Volgens Zuckerberg leiden video’s vaker tot conversaties bij de gebruikers, live video’s zouden zelfs tot 6x meer interacties krijgen dan gewone video’s. Hieronder Enkele tips voor video’s op Facebook:
Niet alleen de algoritmes worden vaak aangepast, Facebook wordt ook slimmer en kan makkelijker betekenisvolle berichten herkennen. Daarnaast kan het ook makkelijker “clickbait” berichten herkennen en afstraffen. “Clickbait” zijn berichten zoals “Comment/Like/tag … om te winnen”, deze berichten worden vaak ook negatief onthaald door het publiek dus wil Facebook hier een einde aan maken.
Ken je doelgroep, er zijn verschillende statistieken die je uit Facebook kan halen om deze beter te leren kennen. Weet wie je aanspreekt, weet wanneer je doelgroep online is en welk type bericht het beste werkt. Met deze inzichten kan je zorgen voor kwaliteitsvolle berichten en deze zullen resulteren in meer interactie en ook op lange termijn meer volgers op je pagina. Hieronder lijsten we nog enkele tips op voor het behalen van interactie op jouw bedrijfspagina.
Er zijn natuurlijk nog meerdere zaken die bijdragen aan een succesvolle Facebook bedrijfspagina. Het belangrijkste voor je volgers en Facebook zelf zal steeds goede content zijn, dit zal nooit veranderen. Merk je een grote daling in interactie van je pagina of wil je graag meer interactie op je pagina? Aarzel dan niet om ons te contacteren en wij zetten je meteen op de goede weg.Voor we het vergeten: het algoritme wordt steeds geüpdatet door Facebook dus dit artikel is welliswaar snel verouderd. Zodra we nieuwe grote verandering merken plaatsen we een link naar de update!