09 april 2021

Het belang van verschillende e-mail aliassen vanuit een marketing standpunt

Home > Blog > Haal het meeste uit jouw mailadressen

#InHetKort

Haal het meeste uit jouw mailadressen

Info@, stijn@, design@, … we hebben veel mailadressen maar waarom is dit nu noodzakelijk? Je kan dit vanuit verschillende oogpunten zien, zo kan je dit organisatorisch opstellen maar ook vanuit marketing oogpunt zijn verschillende mailadressen niet onbelangrijk. In dit artikel gaan we dieper in waarom het vanuit een marketing standpunt interessant is om verschillende adressen te hebben.

Persoonlijke mailadressen

Mijn excuses aan alle Steinen maar er is maar één echte en dat is Stijn. #FlauwMopje #GeschrevenDoorStijn

Hoe voor de hand liggend de schrijfwijze van je naam ook is zorg ervoor dat je de nodige aliassen (mailadressen die doorsturen naar je mailbox) aanmaakt. Zo komen styn@popkorn.be en stein@popkorn.be ook bij mezelf toe, je kan toch moeilijk verwachten dat iedereen direct je naam goed kan schrijven? Zeker niet als je internationale contacten hebt.

"A great setup can prevent a lot of frustration"

e-mail alias voor marketingdoeleinden

Ga je voor info of iets creatief?

Ons algemeen mailadres is hello@popkorn.be, dit omdat we ervoor kiezen om mensen te laten mailen naar een adres dat niet te formeel klinkt. Info@ is een zeer onpersoonlijk adres en zorgt voor een afstand tussen personen, een extraatje is dus zeker welkom. Onthoud wel dat info@ de standaard is en nog even de standaard zal blijven. Verkies je dus voor een creatief mailadres zoals hallo@ of welkom@ zorg dan zeker ook voor een alias info@ die de berichten opvangt die verzonden worden naar dit adres. Verschillende gebruikers mailen dan ook automatisch naar info@ zonder erbij na te denken.

Een inkomende mail is niet hetzelfde als een uitgaande mail

Duh! Deze uitspraak is geen twijfel aan het intellect van de gemiddelde lezen. Het gaat hier over het gebruik van het mailadres en de informatie. Bijvoorbeeld: een aanvraag voor een aankoop komt binnen op info@.....be, zorg ervoor dat de verkoper of de verantwoordelijke die gaat opvolgen antwoord vanuit zijn eigen mailadres. Dit maakt meteen duidelijk dat deze aanvraag behandelt wordt door een persoon.

Ok, organisatorisch is dit niet altijd mogelijk.
Zelf hebben we verschillende adressen waarop we aanvragen ontvangen en ook uitsturen. Dit zijn algemene adressen waarbij we wel steeds vermelden wie de mail verzend om duidelijk te maken dat een persoon bezig is met het verwerken van de vraag. Je kan dit vergelijken met de vermelding '-Stijn' dat je soms achter berichten ziet staan bij communicatie met customer support via bedrijfspagina's op sociale media.

Een eenvoudige bron van informatie

Een eenvoudige bron van informatie

In een ideaal scenario weet je altijd van waar een mail wordt verzonden of hoe de verzender je bericht heeft verzonden. Dit zorgt ervoor dat je eenvoudig kan opvolgen wanneer de verzender contact heeft opgenomen en dit geeft dus direct de nodige inzichten. Zo kunnen aanvragen op verschillende pagina's van de website naar verschillende adressen verzonden worden. Marketing-website@.....be. Belangrijk! Dit is geen ideaal scenario, je kan best alles koppelen aan externe software gekoppeld aan de nodige formulieren om alles overzichtelijk te houden en op te volgen.

Keep it automated, keep it flawless

Form follows function

Alle tips die we meegegeven hebben zijn vanuit een marketing oogpunt. Een mailingstrategie wordt in eerste instantie best opgezet vanuit een organisatiestructuur. Heb je alles opgezet en wil je nog wat creatiever zijn dan kan je ook andere domeinen gebruiken om mailadressen aan te maken en dan is de sky letterlijk de limit.

Heb je vragen? Je kan altijd mailen naar ikben@tevertrouwen.be.

Foto Popkorn Team

Vragen over je mailadressen?

Heb je hier toch nog vragen over of wens je meer informatie? Contacteer Stijn!

Meer over Stijn Contacteer ons