The Growth Conference werd voor het derde jaar op rij georganiseerd door the growth revolution in Antwerpen. In evenementenzaal Dock 3 werden er bijna 300 deelnemers ontvangen voor deze conferentie. Een dag vol nieuwe inzichten met sprekers uit de Belgische start-up wereld tot Amerikaanse “Growth guru’s”. Benieuwd? Hier zijn onze belangrijkste inzichten van The Growth Conference …
Poppy? Poppy is een Antwerpse Start-up die het verkeer in Antwerpen op een nieuwe manier wil uitvinden. Een wagen waar en wanneer je wil, zonder abonnement of inschrijvingskosten, je betaalt per minuut vanaf het moment dat je begint te rijden. Hoe zijn ze gelanceerd? Voor de lancering lag de focus op het verzamelen van volgers, geïnteresseerden, … kort samengevat het publiek warm maken voor Poppy. Om dit te realiseren hebben ze veel middelen ingezet om dit te realiseren voor de lancering. Deze realisatie kan je opdelen in 3 pijlers: 1. Waarom is Poppy nuttig, welke meerwaarde biedt Poppy aan de gebruikers. Aan de hand van video testimonials door werknemers en management werd eenvoudig duidelijk gemaakt wat Poppy is en waarom het een meerwaarde voor de gebruiker is. 2. Een positief gevoel, gebruikers moeten een positieve band krijgen met het merk en er positief over vertellen. Met de hashtag #SpotPoppy werd er al voor de lancering een band gecreëerd met potentiële gebruikers. Er waren reeds auto’s in Antwerpen voor de lancering, bij het delen van een foto op sociale media met bijhorende hashtag kon iedereen gratis rijminuten verzamelen. 3. Vertrouwen krijgen, vertrouwen kan potentiële gebruikers overhalen om gebruikers te worden. Bij Poppy hebben ze dit gerealiseerd door samenwerkingen met grote partners, zo konden ze bewijzen dat ze niet een kleine start-up waren maar een nieuwe speler die klaar was om de Antwerpse straten te veroveren.
Wat is het belang van je klant in communicatie? Sujan kwam ons iets meer vertellen over dit belang en hoe je hierop kan inspelen. Het eerste belang is de optimalisatie van je communicatie in de eerste 60 seconden dat je klanten met je product in aanraking komen. Dit kan een winkel, website, poster, event, …. of iets totaal anders zijn maar hou er rekening mee dat deze 60 seconden van cruciaal belang zijn om een goede relatie met je klanten op te starten. Denk maar aan Apple en de beleving die wordt gecreëerd rond de lancering van een nieuwe iPhone. Daarnaast is ook de blijvende communicatie met je klanten belangrijk, vraag feedback om jezelf steeds te optimaliseren en probeer de relatie met je klanten verder uit te bouwen.
Kay? Als Antwerpse blogster van #TeachMeWhatever heeft zij het gemaakt tot in Silicon Valley. Door experimenteren en het leren uit mislukkingen heeft zij de droom van elke social media manager werkelijkheid laten worden en zit ze nu in het hart van de technologie in San Francisco. Hoe kom je zover? Verandering is nodig om te kunnen innoveren, deze lijn kan je doortrekken voor de groei van bedrijven. Daarnaast is mislukken goed, zolang je er maar iets positief uit leert want “Winners are just losers who tried one more time” - George M. Moore, Jr. Experimenteer! Aan de hand van verschillende experimenten kan je data verzamelen en optimaliseren om steeds de kans op succes te vergroten.
Josh? Als ervaren laatste spreker kwam Josh van BAMF media ons het belang vertellen van je publiek op social media. Hoeveel mensen zijn er echt sociaal op social media? We hebben allemaal honderden, soms duizenden vrienden op Facebook maar met hoeveel personen praat je dagelijks of wekelijks? Bijzonder weinig. Hoe ga je hiermee om als merk of bedrijf? Als merk is het belangrijk om de relatie met je gebruikers / volgers te optimaliseren. Dit doe je niet door het aantal likes of het aantal berichten per dag te verhogen, kwaliteit > kwantiteit. Een goede relatie tussen merk / bedrijf en gebruikers uitbouwen gebeurt door de relatie te verhogen en interactie te creëren met je publiek. Deze relaties uitbouwen is van groot belang om je merk / bedrijf echt te doen groeien op social media.