Nu 2021 in volle gang is en we nog steeds met z'n allen van thuis werken, nemen we jou mee in de nieuwste trends en ontwikkelingen op LinkedIn. Er zijn namelijk een aantal nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd en aangekondigd. Wij zetten de belangrijkste trends en nieuwe functionaliteiten van LinkedIn voor jou op een rij.
We trappen af met goed nieuws voor iedereen die investeert in LinkedIn, er is al jarenlang steeds een groei in dagelijks gebruik en actieve gebruikers op LinkedIn en in 2020 was dit niet anders. Naar verwachting zal deze sterke groei van 2020 zich in 2021 ook doorzetten.
Ook goed nieuws voor bedrijven! De bedrijfspagina doet weer volwaardig mee op LinkedIn en er worden steeds nieuwe functionaliteiten voor ontwikkeld. Bij bedrijven van 1 tot 50 medewerkers steeg het organisch bereik zelfs met meer dan 20%!
Wanneer je admin (beheerder) bent van een bedrijfspagina kan je al enige tijd je connecties uitnodigen om je pagina te volgen. Waar we afgelopen maanden 50 of 100 connecties per maand konden uitnodigen, is dit aantal nu verhoogd naar 250 connecties per maand. De grootste meerwaarde van deze tool: je persoonlijk netwerk en dat van je collega's linken aan de bedrijfspagina.
Hoe nodig je connecties uit:
Vorig jaar werd aangekondigd dat ook LinkedIn zou starten met stories, zoals we ondertussen al gewoon zijn op Instagram, Facebook of Snapchat. Hoewel deze stories op onze andere kanalen eerder informeel zijn en luchtige content, benoemt LinkedIn enkele grote voordelen van LinkedIn stories:
Eind 2020 kondigde LinkedIn een toevoeging voor de bedrijfspagina's aan, Productpagina's. Op deze pagina is het mogelijk om producten of diensten te presenteren, referenties te koppelen en waarde te creëren. Of deze functionaliteit er voor alle bedrijfspagina's zal komen is nog niet geweten, maar het zou alvast een leuke upgrade kunnen zijn indien het mogelijk wordt!
Hoe zo een product pagina er uit zal zien, kan je al bekijken op de bedrijfspagina van Zoom.
Hoe maak je een productpagina: